نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2770
-
الف
+

داوود میرباقری: سختی سریال «سلمان فارسی» 3 برابر مختار است/مصاحبه با ۱۵ هزار نفر برای انتخاب بازیگران

«داوود میرباقری» با اشاره به سختی های تولید سریال «سلمان فارسی» گفت: زمان تقریبی پایان فلمبرداری این سریال 5 سال است.

به گزارش آی فیلم2، «داوود میرباقری» کارگردان سریال «سلمان فارسی» با اشاره به اینکه یک ماه و نیم است کارگاه‌های پیش تولید این سریال فعال شده است، گفت: قرار است شهر باستانی «تیسفون» پایتخت دولت ساسانیان را منطبق بر زمان کودکی تا نوجوانی سلمان در ایران را بسازیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین مرحله پیش تولید، ساخت این شهرک است، که امید داریم در اوایل سال 1398 خورشیدی ساخت آن را شروع کنیم.

این کارگردان ایرانی افزود: زندگی سلمان سه دوره است؛ بخش طفولیت تا نوجوانی که در ایران است و در دوره ساسانی می گذرد، عمده ترین لوکیشن ها تیسفون و جی است، و بعد مهاجرت سلمان که دوره طولانی از عمرش را در امپراطوری بیزانس روم شرقی است؛فصل سوم هم در دوران صدر اسلام و عربستان و حجاز و سرزمین مکه و مدینه است.

کارگردان سریال مختارنامه، با اشاره به اینکه برای نوشتن فلم نامه این  سریال ۲۰ سال فکر و پژوهش کرده است، افزود: دوره طولانی از زندگی ام را درباره سلمان پژوهش کردم و کوشش کردم در نهایت ظرافت و دقت و به گونه دراماتیکی اتفاقات را روایت کنم.

میرباقری سریال «سلمان» را یک پروژه بزرگ دانست و افزود: اگر بخواهیم «سلمان» را با سریال «مختار»  قیاس شکلی بکنیم، ۳ برابر آن است، چون در «مختار» با یک جغرافیا و یک منطقه عربی سر و کار داشتیم.

کارگردان سریال «امام علی(ع)»، زمان تقریبی پایان فلمبرداری «سلمان» را ۵ سال دانست و افزود: نسبت به زمانی که سریال های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» را ساختیم، هم تجربه بیشتر و هم نیروی انسانی مجرب تری داریم و اگر پشتیبانی و حمایت خوبی بشود، می توانیم زمان تولید را کوتاه تر کنیم.

کارگردان سریال «سلمان فارسی» در پایان تاکید کرد: انشاءالله اگر عمری باقی باشد و سالم باشیم با توکل به خدا کار را با عشق و ایمان و قلب شروع کردیم و امیدواریم تا آخر با همین انگیزه جلو برویم و یک کار خوب تحویل بیننده های عزیزمان بدهیم.

ب م

نظر شما
ارسال نظر